in

Lemah tapi tak lembik

Lemah dan lembik itu hampir sama tapi lain maknanya. Anda lemah bercakap dengan orang, kalau anda layankan keLEMAHan anda seorang yang lembik. Jangan hirau kata-kata jahat orang sekeliling. Kuatkan semangat, KERASkan diri dengan terus berusaha walau badai melanda.

Anda down ke, putus asa ke, malu ke atau lemas serba-serbi itu mitos semata-mata. Sifat manusia sebenarnya suka membangkang. suka melawan dan kita bangsa amuk. Ambil sifat itu, terapkan dalam menempuhi dugaan hidup.

Kita selalu disembungi oleh perasaan tidak yakin dan rendah diri. Perasan tak kadang anda makan di kedai makan. makanan tak semegah tapi harga macam hotel 5 bintang! Mesti anda berkata dalam hati “macam ini punya rasa, aku masak lagi sedap!”. Tengok, tukang masak tak setanding dengan anda tetapi orang kedai pandai manupulasi keelbihan memasak dia untuk jana duit.

Jangan overthingking. Mulakan bertindak. Usah takut buat bisnes asalkan ia tak datangkan dosa. Jangan menipu dalam bisnes. Jangan guna software pirate kemudian kenakan harga kepada pelanggan. Jual barang ori jika nak pergi lebih jauh

Ya kita lemah tapi kita tak lembik. Kita konsisten melalukan bisnes sikit demi sikit ilmu bisnes datang dari pengalaman, kawan networking, bacaan buku dan kelas bisnes.

What do you think?

Written by admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

USTAZ JAFRI ABU BAKAR : APABILA PERNIAGAAN SEMAKIN MAJU #shorts

(LIVE) IRFAN KHAIRI🏆🏅 TIDAK TERLEWAT untuk BERJAYA di 💻💡(19/6/2020)