in

Cafe Kucing di MITC Melaka.

Jika anda melawat ke Melaka boleh singgah ke Cafe Kucing.

Bayangkan kita sudah penat pemandu dari Perak ke Banda Hilir. Masuk sahaja tol Ayer Keroh, rasa nak berhenti solat di Masjid MITC.
Selepas solat perut pula lapar, Berdekayan Masjid ada tempat perniagaan dipanggil Kota Fesyen yang dulu menjadi kata-kata orang yang bersaing Nilai 3 atau Tangkak sebagai temoat beli kain berkualiti.

Di deretan premis berdekatan pejabat PTPTN ada cafe kucing yang dua keunikan.Pertama ada bilik cermin yang ditempatkan belasan kucing yang manja dan comel dan kedua menu ala-ala tradisional dan seberang menjadi pilihan pelanggan yang mahukan makan seperti di kampung dulu-dulu.

Cafe ini sangat cantik dengan lukisan membuatkan kita rasa mewah.

Samabil makan kita boleh lihat gelagat kucing. Anda juga boleh masuk dalam bilik kaca untuk bermain kucing-kucing dnegan sedikit bayaran.

Idea cafe sangat unik ini mencetuskan idea di minda kita. Apakata buat bisnes Ladang pisang + cafe, arnab + cafe atau kolam ikan + cafe.

Cabaran gabungan dua entiti berlainan ini seperti kebersihan dan mengudaraan penting dalam memastikan pelanggan tidak merasa loya dengan najis haiwan atau bau kolam. Jika dua perkara ini dapat dikawal macam cafe kucing ini InsyaAllah bisnes boleh terus maju.

What do you think?

Written by admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

STRATEGI PERNIAGAAN INSPIRASI IRFAN KHAIRI

7 Jejak Jutawan – Irfan Khairi | Great Eastern Mall – 26 May 2013-